KARANGAN KARANGAN KUH :D

Saturday, November 13, 2010

BADAK !!

Yerr ini adalah seekor BADAK !!
atau dalam bahasa omputihnye dikenali sebagai hippo.
ape kejadahnye tetibe badak masok dalam entry aku niy ??
ape kene mengena aku dengan badak ??
kenape aku teruja sangat nak cerita pasal badak niyy ??
Mungkinkah aku malas seperti badak ??
Ouhh tidak, bukan ini yang akuh nak story kann yer kawan kawan.
Pernahkah korang semua PERASAN yang bahawa femesnye binatang niyy ??
Adee?? Pernahh?? Takk pernahh ??
Okeyh, meyh sini aku nak story. haha :D



Ceritanya bermula ketika:

Mamaku menyuruh abang sulungkuh membeli air CAP BADAK 
atau name betolnye ( air cap kaki tiga ).
Keyh, pembuat air niyy macam dah takde idea jeh nak bagi name ape kan ??
Cap kaki tiga nye haa dye bagi name.
Itu takpe lagii, dahtuh kebanyakkan orang panggil air cap badak.
tak pulak orang panggil air cap kaki tiga.??
Pelik nyee, punye laa banyak binatang binatang dalam dunia niyy,
Badak jugak yang jadi pilihan rakyat si pereka air cap kaki tiga.
Hahaha. Keyh dylla, bende macam niy pun kau nak pertikaikan. haha :D
taklaa weyy, masalah nyee pernah tak korang terpikey macam aku pikey??




Oleh kerana kemusykilan aku tadi, mule laa sifat ingin bertanya timbul.
laluu, terbit lahh perbualan antara si ibu dan anak. hahaha. :D



Me : Kenapee mama panggil air niy air cap badak ??  niyy tulis air cap kaki tiga ??
Mama: Dah dye lambang badak. (mamaku jawab selamba. malas nak layan aku laa tuh. tawu dahh. huhu -_-" )
Me : Apetahh panggil air cap badak. Hm. Badak tuh boley makan ke bahh ???? (bertanye kepada ayahnye pula.  haha. )
Mama: Ape bende benggap beno soklan kamu dylla? -.- ( muke mama pelik. abah aku lagi laa langsung malas nak layan. haha. adoii.) 



HAHAHA. Okeyy sumpah soklan aku macam orang bodoh. hahaha.
Tapi sebab nye kenape aku tanye badak tuh boleh makan ke tidakk,
coz timbul kemusykilan bile aku tengok gambar dekat botol tuhh. 
Badak tuh macam tengah berjalan nak pegi masok berendam dalam airr.
So dalam paleotak aku mule berfikir secara Science konon nyee, hahaha,
yang si badak tuhh pergi berendam, pastuh nanti ade orang tukang amek air sisa
rendaman dye and dijadikan air cap badak. HAHAHAHAHA.
Okeyy, Imiginasi aku memang terlebih. kalah pengkaji cuaca. haha ;D


Tetapii, kemusyikilan aku tidak berakhir disituh sahaje.
Aku mule mengajukan soalan yang sameh kepade gendud kuhh.
Yang benggapnye lebih kurang sameh taraf Scince dengan aku jugee.
hahaha. Habes laa. Dylla , Zull, Bergabung ! Rosak rosak. hahaha.
Lalu, bermula lahh sembang2 manje yang penuh dengan merepek merapu semua.


Me: Bee, badak tuh boleh makan ke ???
Bee: Makan ke minom ?? ( haa, kan! layan jeh aku dye niyy. hahaha. )
Me: Air cap badak niyy ???
Bee:  Air cap badak untuk di minum laa. Cucur badak baru untuk dimakan. (Okey lagi laa benggong!! HAHAHA. adoyay bee. ;DD )


Kan aku dah katee, aku dengan Gendud niy sameh jeh Genuis nyee.
Kaki merapuu dua dua niyy!! HAHAHA.
Tetapii, disitu kemusyikilan aku mula tertimbul lagihh.


Aku mulai pelik kenape dorang panggil CUCUR BADAK ??
adakah dibuat dari daging badakk?? 



dan juga BADAK BERENDAM??

macam dah takde name binatang laen jehh dorang niyy.
kenape badak jugak menjadi gelaran ??
kenape dorang tak panggil cucur buaya ke.??
kerbau berendam ke.??
BADAK NIY BOLEH DI MAKAN KE TIDAK SEBENARNYE???
( Korang pulak jawab soalan aku niy!! hahaha )

lepastuhh ade lagii, PEKAK BADAK !!
haishh. badak jugakk yang kene. badak tuh pekak sangat ke ??
Kesian si badak. Pandai pandai jeh kaji kate dia pekak. Sob sob :(



Ouhh okeyy, kite kembali kepade air cap badak tadii balek.
ARGHHHHHHHHHH!! SUDAH LAA!!!
Hentikan jehlahh. Abaikan sahaje. Malas dah nak pikey.
Badak pun Badak laa. huhu.




Freebahasa: Sebadak badaknye badan badak, badak ade STREAMIX. :)


you are very femes you knoww.?? haha ;p